Renungan...


Salam...

baru ja beberapa jam lalu aku dapat berita kawan satu KML dulu kembali ke pada-Nya
biarpun aku tidak kenal, tp mmg rasa sedih.
2 sd pergi dan 2 lagi critical.
Al-Fatihah...

sorang lelaki ni aku selalu nmpk dulu. 
mulanya aku fikir dia ni org Sabah, sbb mukanya mmg mcm muka cousin aku
tp bila dngr dia ckp, org Sarawak pula. 
even pun tidak pernah tegur, 
he seems like a nice guy. 
mmg sedih..

dan
ini buat aku berfikir, bukan seketika
bila pula masa aku nanti?
macam mn aku mau hadapinya nanti?
aku belum sedia lagi untuk semua ini.
tp malang memang tidak berbau.
bila ajal sudah tiba, mmg pergilah kita
tapi ketibaan ajal tu rahsia-Nya

bila senang, kita lupa pada-Nya
bila susah, baru sibuk mencari, berdoa.
tp jika Dia tidak bagi kesempatan itu? 
*merenung seketika

setiap hari, pasti kita akan di uji
bnyk ujian. tidak pernah putus.
sama ada kita terima atau cuma berputus asa.
jika kuat, menang la kita
jika berputus asa, menang la dia.

Dia pasti akan tolong kita,
sama ada senang, susah, Dialah yg akan setia membantu, mendengar
tp kenapa kita masih sombong kepada-Nya?
mungkin terlampau banyak kesenangan yg di anugerahkan?
dan mungkin kita terlampau terleka dengan kenikmatan dunia.

manusia mudah lupa, mudah bangga
bila di beri kesenangan sedikit, mula riak. 
tapi, memang tidak boleh disalahkan
memang manusia di cipta tidak sempurna
cuma kewajiban manusia sendiri untuk memilih jalan untuk mewarnakan kehidupan sendiri
jika salah jalan di ambil, maka salah la dia.
jika betul, tidak semestinya akan betul selamanya
kehidupan ibaratkan roda,
adakalanya kita di atas, menyanjung tinggi diri sendiri
adakalanya kita di bawah
dan adakalanya, kita jatuh dan tidak dapat bangun.

It just something yg kita tidak dapat duga dlm kehidupan.
perlu redha dan selalu ingat pada-Nya
in shaa Allah... 
If You Enjoyed This Take 5 Second to Share it.
Technorati Digg This Facebook Twitter Stumble Stumble

0 comment:

Post a Comment