Life as a Computer science student

Bila cakap ja aku budak computer,
memang orang akan expect kau tau semua dalam computer, semua.
well at first aku ambil computer subject masa secondary school pun aku expect benda yang sama. kononnya, belajar hacking, buka compter, tau every single thing dlm computer.
tp expectation tu hanya sampai di situ
bila kami cuma belajar basic things about computer.
okay laa. at least kami tau juga kan.

bila masuk Uni ni,
org lain pula expect benda yg sama dgn budak computer.
bila connection fail ja, cari budak comp.
bila lappy tiba2 off sj, cari budak comp.
bila ada fail something, cari budak comp.
sometimes benda kecil pun, cari budak comp.
they expect us sebagai Doctor Computer.






tp cannot salah kan them jg.
if comp rosak mmg kena cari org comp.
but... we are actually belajar pasal buat coding, belajar documenation, belajar networking.
belajar baca binary code. belajar kira.
belum lagi belajar dalam2 computer.
ilmu masih sedikit.

at first aku fikir, computer course ni bnyk practical than teori.
but im fully wrong.
bnyk lagi kena hafal. terumtama budak software.
sedih. sudah la aku lemah sngt menghafal.



aku tulis entri ni sj nak kongsi perasaan budak2 computer.
tp mmg fun jg. dan rasa dihargai bila ada org tanya. no hard feelings. just mau kongsi. hihi :)
If You Enjoyed This Take 5 Second to Share it.
Technorati Digg This Facebook Twitter Stumble Stumble

0 comment:

Post a Comment